Auto-odhlášení v Gmailu – mýty a názory

Gmail unsub
Společnost Google zavedla služu Auto-unnsubscribe, která zjednodušuje proces odhlášení z odběru newsletterů přicházejících do Gmailových schránek. Nyní se ke každému newsletteru, u něhož automaticky dokáže detekovat odkaz na odhlášení, přidá vedle jména odesílatele políčko "Odhlásit odběr", čímž uživatelům odpadne nutnost často zdlouhavého hledání tohoto linku, který většinou býval ukryt na samém chvostu newsletteru. Experti se vesměs shodují, že se nebude jednat, stejně jako v případě zavedení Promotions Tab, o velký zvrat v chování uživatelů. Jejich slova potvrzujeme a podáváme vlastní objasnění, proč není panika na místě.

Open rate narůstá, míra prokliků stagnuje. Proč?

ID-10022552
Statistické údaje z šetření společnosti Epsilon za první kvartál 2014 potvrzují e-mailingový trend současnosti. Zatímco míra otevření (u 6,2 miliard e-mailů z různých odvětví zařazených do šetření) stále stoupá a pohybovala se na hranici 33 %, míra prokliků se potácí na 4,3 % a nevypadá to na nějaký nárůst ani do budoucna. Proč?

Ach ty mobily a tablety…Nezoufejte a přizpůsobte!

ID-100125140
V současné době je zcela běžné, že ve veřejné dopravě, na zastávce či v restauraci a parku vidíme osoby klikající do displejů svých chytrých telefonů či  tabletů nebo nervózně prsty přibližující konkrétní obrázek či text. Proč nervózně? Protože se dodnes v Česku řada firem nezvykla, že už nežijeme ve světě „chytrých“ počítačů, nýbrž „chytrých“ mobilních zařízení. Převeďme si to do e-mailingové praxe. I přes vzrůstající oblibu prohlížení pošty v mobilech a tabletech většina uživatelů stále často neví, co jim to přišlo za podivný obsah.

Sociální sítě do e-mailingu: ANO či NE?

E-mailing a sociální sítě
V dnešním článku se budu věnovat dalšímu fenoménu, který proniká i do jiných kanálů internetového marketingu, sociálním sítím. Ačkoli se odborníci i laická veřejnost liší v názorech na jejich vliv na prodejní výsledky, snad nikdo nemůže pochybovat o (takřka) revoluční úloze Facebooku, Twitteru a dalších sociálních sítí v otázce změny způsobu online komunikace. Co konkrétně přináší jejich implementace do emailingové kampaně?

PROČ optimalizovat pro mobilní zařízení

Optimalizovat pro mobilní zařízení
Pokud bychom měli najít hlavní oblasti vývoje v e-mail marketingu za poslední 2-3 roky, nejspíše nás napadne tvorba pokročilých scénářů založených na chování uživatelů, ale také použitelnost pro fénomén současnosti, nová média. Zatímco k prvnímu bodu se ještě budu mnohokrát vracet v dalších článcích, otázka použitelnosti pro mobilní zařízení, především pro smartphony a tablety, je něco, s čím by se dnes mělo počítat v každé pokročilé e-mailingové kampani.

Mám zájem o zasílání novinek!