Open rate narůstá, míra prokliků stagnuje. Proč?

Statistické údaje z šetření společnosti Epsilon za první kvartál 2014 potvrzují e-mailingový trend současnosti. Zatímco míra otevření (u 6,2 miliard e-mailů z různých odvětví zařazených do šetření) stále stoupá a pohybovala se na hranici 33 %, míra prokliků se potácí na 4,3 % a nevypadá to na nějaký nárůst ani do budoucna. Proč?

Odpověď je poměrně jednoduchá. Vzhledem k tomu, že většina uživatelů dnes používá chytrý mobilní telefon a má tudíž nově příchozí e-maily pod neustálou kontrolou, je větší šance, že si tyto e-maily otevře. Přispívají tomu například i Gmail Tabs, kdy se již nemísí osobní e-maily s reklamními nabídkami a je tedy nižší pravděpodobnost, že je uživatelé přehlédnou.

Naopak míra prokliků klesá právě v nepřímé úměře s nárůstem míry otevření. Uživatelé totiž nemají tolik času na e-mail marketingový kanál, navíc kvůli stále nedostatečnému cílení se počet e-mailů ve schránkách uživatelů neustále zvyšuje a čas věnovaný jednomu e-mailu je tedy stále kratší.

Co s tím? Cílit, testovat obsah i čas doručení, pohotově reagovat na chování uživatelů.

Poslední zajímavou informací z reportu je mezioborový rozdíl v hlavních e-mailingových metrikách. Například u bankovního sektoru to byla míra otevření až 50 %, obecně u maloobchodu či finančních služeb kolem 40 %.

Komentáře nejsou povoleny.


„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich